Często zadawane pytania

  1. Czym zajmuje się SocialTravel?

SocialTravel to platforma rezerwacji lokalnych wycieczek fakultatywnych jedno- i wielodniowych, aktywności i atrakcji turystycznych na całym świecie.

Naszym celem jest łączenie Turystów z lokalnymi organizatorami turystyki, co pozwala na dokonanie pewnej i bezpiecznej rezerwacji i płatności przez internet. Daje to możliwość szczegółowego zaplanowania i maksymalnego wykorzystania czasu podczas urlopu. Przy okazji rezerwując wcześniej korzystasz z niższych cen u tych samych organizatorów.

 

  1. Jak wygląda proces rezerwacji wycieczki na naszej stronie?

Proces rezerwacji jest bardzo prosty i przystępny dla każdego. Składa się z kilku kroków:

  • W pierwszym kroku wybieramy termin oferty na kalendarzu (kliknij w zielony termin, a następnie przycisk “Dalej” po prawej stronie).

  • W drugim kroku wybieramy liczbę osób, ewentualne zniżki, miejsce zbiórki, opcje dodatkowe oraz formy płatności. Pokazuje się kalkulacja kosztów dla wybranych ustawień.

  • W trzecim kroku podajemy dane swoje oraz ewentualnie dane uczestników, jeśli są wymagane. Po akceptacji regulaminu przechodzimy do płatności online (jeśli jest wymagana).

  • W czwartym - ostatnim kroku wybieramy płatność szybkim przelewem bankowym lub kartą przez system DotPay lub płatność z konta PayPal.

 

  1. Czy można dokonać rezerwacji w biurze?

Rezerwacji dokonuje się online za pośrednictwem strony internetowej. SocialTravel to platforma rezerwacyjna, która nie posiada punktu obsługi klientów. W przypadku niektórych wycieczek istnieje możliwość zrealizowania dopłaty do wycieczki w biurze organizatora. Wówczas informacja o siedzibie biura znajduje się w potwierdzeniu rezerwacji.

 

  1. Jakie są terminy wycieczek?

W każdej ofercie pod jej tytułem i najważniejszymi informacjami znajduje się kalendarium wszystkich dostępnych do rezerwacji terminów. Na zielono zaznaczone są terminy dostępne, natomiast na czerwono terminy niedostępne, na które limit miejsc został wyczerpany.

 

  1. Z jakim wyprzedzeniem rezerwować oferty?

Rezerwacji można dokonać w każdym momencie, póki termin jest dostępny na stronie. Jednak ze względu na wymagane potwierdzenie zamówienia przez organizatora, dobrze jest aby rezerwacja pojawiła się przynajmniej 24h przed planowanym rozpoczęciem wycieczki. Rezerwacja z większym wyprzedzeniem daje większą gwarancję dostępności miejsc.

 

  1. Czy są jakieś dodatkowe opłaty?

Wszystkie ewentualne dodatkowe opłaty znajdują się w opisie oferty w sekcji “cena nie zawiera”.

 

  1. Czy są zniżki dla dzieci / studentów / emerytów?

Wszystkie zniżki można sprawdzić i skalkulować przechodząc do kroku drugiego w procesie rezerwacji. W tym celu należy wybrać datę na kalendarzu oraz kliknąć rezerwuj.

 

  1. Czy jest polskojęzyczny przewodnik?

Informacja o polskojęzycznym przewodniku zawsze znajduję się w ofercie w punkcie “cena zawiera”.

 

  1. Jakie dokumenty obowiązują przy wyjazdach zagranicznych? Czy dzieci też muszą je posiadać?

Każdy uczestnik wycieczki zagranicznej (również małoletni) jest zobowiązany przez prawo do posiadania aktualnego dokumentu tożsamości. Jako taki dokument uznaje się jedynie dowód osobisty (kraje UE należące do strefy Schengen) lub paszport. Żaden inny dokument nie jest uznawany. Jeśli nie spełniają Państwo tego wymogu to niestety nie mogą Państwo uczestniczyć w wycieczce. Brak posiadania dokumentów nie jest podstawą do ubiegania się o zwrot poniesionych kosztów wycieczki.

 

  1. Czy wszystkie terminy są potwierdzone?

Wszystkie terminy dostępne na kalendarzach rezerwacji (kolor zielony) są to daty wycieczek potwierdzone przez organizatora. Dodatkowo po złożeniu zamówienia dostają państwo potwierdzenie przyjęcia rezerwacji na adres e-mail oraz sms-em.

Poza sezonem oraz w rzadkich przypadkach może zdarzyć się, że wycieczka zostanie odwołana z powodu niewystarczającej liczby uczestników lub z innych przyczyn niezależnych od organizatora np. pogodowych, politycznych. W tym wypadku dostajecie Państwo całkowity zwrot wpłaconych pieniędzy.

 

  1. Czy można anulować rezerwację?

Jeśli w ofercie nie podano inaczej to obowiązują ogólne warunki anulacji:

  • od 14 dni przed terminem oferty - zwrot wszystkich wpłaconych pieniędzy

  • od 4 dni przed terminem oferty - zwrot wpłaconych pieniędzy z potrąceniem pobranej zaliczki

  • do 4 dni przed terminem oferty - brak zwrotu

 

  1. Jaka jest ostateczna cena wycieczki?

Po wybraniu daty na kalendarzu i przejściu do kroku drugiego pokazują się aktualne ceny na dany termin, ewentualne zniżki, opcje dodatkowe oraz warunki płatności. Do tej kalkulacji należy doliczyć ewentualne obowiązkowe, bądź opcjonalne opłaty zawarte w sekcji cena nie zawiera.
 

  1. Co zawiera cena wycieczki?

Wszystkie składowe oferty wchodzące w jej cenę znajdują się w opisie oferty w sekcji “cena zawiera”.

 

  1. Czy można wpłacić zaliczkę? Jak dopłacić resztę?

Możliwość wpłaty zaliczki uzależniona jest od biura, które jest organizatorem. Jeśli organizator daje taką możliwość, wówczas w drugim kroku rezerwacji zostanie to podane. Tam również będzie można wybrać (w zależności od dostępnych wariantów) czy dopłata realizowana jest na konto bankowe, w biurze organizatora czy np. bezpośrednio w autokarze. W przypadku wycieczek fakultatywnych organizowanych na wyjazdach zagranicznych dopłata odbywa się w dniu wycieczki.

 

  1. Co z wpłatą, kiedy wycieczka zostanie odwołana?

W przypadku odwołania wycieczki z przyczyn leżących po stronie organizatora lub portalu, wszystkie wpłacone pieniądze zostaje Państwu zwrócone na konto, z którego była wykonana wpłata.

 

  1. Jakie dane wymagane są aby dokonać rezerwacji?

Podczas dokonywania rezerwacji należy podać:

  • imię i nazwisko, telefon kontaktowy oraz adres mailowy zamawiającego

  • imię i nazwisko oraz datę urodzenia każdego uczestnika (dotyczy wycieczek podczas których, przekraczane są granice Państwa)

  • nazwę hotelu (w przypadku, gdy organizator oferuje odbiór z hotelu).

 

  1. Dokonałem rezerwacji. Jak skontaktować się z organizatorem?

W mailu z potwierdzeniem rezerwacji, jak i w samym potwierdzeniu znajdują się dane kontaktowe organizatora.

 

  1. Czy muszę mieć ze sobą wydrukowane potwierdzenie/bilet ?

Jeśli na potwierdzeniu nie podano inaczej to nie ma konieczności drukowania potwierdzenia. Polecamy mieć przy sobie elektroniczną wersję potwierdzenia. Niezbędny jest natomiast dokument potwierdzający tożsamość.

 

  1. Czy można zarezerwować kilka wycieczek za jednym razem?

Można dokonać rezerwacji kilku wycieczek, lecz każdą z rezerwacji należy dokonać osobno.

 

  1. Czy płatności online są bezpieczne?

Płatności online można dokonać na dwa sposoby:

  • system DotPay - szybkie przelewy internetowe lub płatność kartą

  • system PayPal - płatność z konta PayPal lub płatność kartą

Oba systemy płatności to renomowane firmy, o których bezpieczeństwie świadczą liczne certyfikaty. Więcej o bezpieczeństwie:

DotPay - https://www.dotpay.pl/bezpieczenstwo/

PayPal - https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/paypal-safety-and-security

Najwyższa jakość
Starannie dobrane oferty
i sprawdzeni partnerzy.
Najniższe ceny
Zniżki nawet do 50%!
Wynegocjowane specjalnie dla Was.
Bezpieczne płatności
Płać w ratach poprzez płatność online lub bezpośrednio na konto partnera albo gotówką na miejscu.
Rezerwuj online
Najciekawsze oferty wycieczek i atrakcji w jednym miejscu!